Eπικοινωνία | Αναζήτηση | FAQs | Ενημέρωση | Για Τελικούς Δικαιούχους | Περιεχόμενα

Κεντρική Σελίδα > Κείμενα-Πλαίσιο > Επιχειρησιακό Πρόγραμμα > Δομή Επιχειρησιακού Προγράμματος > Άξονας 1 > Μέτρο 1.2 > Ενέργεια 1.2.3

Ενέργεια 1.2.3: Εκπαιδευτικά προγράμματα σε «Ολοήμερα Σχολεία»

Ενέργεια 1.2.1 | Ενέργεια 1.2.2 | Ενέργεια 1.2.3 |

Πρόκειται για μια καινοτόμο δράση για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, που επεκτείνεται τόσο στην προσχολική αγωγή όσο και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το «Ολοήμερο Σχολείο» θεσμοθετήθηκε με τον Ν.2525/98 και άρχισε πιλοτικά να εφαρμόζεται σε 28 σχολεία, ως υπο-έργο των ΣΕΠΠΕ, στο πλαίσιο του Β΄ ΚΠΣ. Η αξιολόγηση της μέχρι σήμερα υλοποίησης έδειξε την αποδοχή της προσπάθειας από εκπαιδευτικούς και γονείς, και δεν είναι τυχαίο ότι στην έκθεση που αναφέρεται στο ΕΣΔΑ 1999 το «Ολοήμερο Σχολείο» κρίθηκε ως μια παραδειγματική δράση (best practice), ακριβώς γιατί λειτουργούσε προληπτικά για την αποφυγή της σχολικής αποτυχίας και διαρροής και γιατί διευκόλυνε τους γονείς και ιδιαιτέρως τις μητέρες ώστε να μπορούν να εργαστούν ή να βελτιώσουν τα επαγγελματικά τους προσόντα.

Το εκπαιδευτικό μοντέλο που εφαρμόστηκε στην Α΄ φάση του πιλοτικού προγράμματος βασίστηκε σε μια ολοκληρωμένη παρέμβαση, που χρησιμοποιεί εξατομικευμένες διδακτικές μεθόδους αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και προεκτείνοντας την πρωινή διδασκαλία μέχρι τις πρώτες απογευματινές ώρες, ώστε να καλύπτει τόσο τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών αλλά και τις εργασιακές-κοινωνικές ανάγκες των γονέων. Στη Β΄ φάση του προγράμματος, που καλύπτει το παρόν ΕΠ, η παρέμβαση επεκτείνεται ποσοτικά σε μεγάλο αριθμό σχολικών μονάδων, οι οποίες θα προσεγγίσουν σταδιακά τις ποιοτικές προδιαγραφές του παραδειγματικού μοντέλου.

Ειδικότερα, ο εκπαιδευτικός-μαθησιακός στόχος του Ολοήμερου Σχολείου είναι η βελτίωση των επιδόσεων ενός μεγάλου αριθμού μαθητών της πρωτοβάθμιας, μέσα από μια συντονισμένη παρέμβαση όλων των δράσεων του σχολείου και όχι απλώς μέσα από μια περιορισμένη βοήθεια προς τους μαθητές με διαπιστωμένες χαμηλές επιδόσεις σε ορισμένα ή σε όλα τα μαθήματα. Σε ό,τι αφορά τον κοινωνικό-εργασιακό στόχο της Ενέργειας, αυτός ικανοποιείται με την απελευθέρωση των γονέων και κυρίως της μητέρας από τη φροντίδα και την υποβοήθηση της μελέτης των παιδιών, ώστε απερίσπαστοι να μπορούν να ανταποκριθούν στις εργασιακές τους υποχρεώσεις και, παράλληλα, να είναι σε θέση να βελτιώσουν την επαγγελματικής τους ζωή. Ιδιαίτερα στις οικογένειες χαμηλού οικονομικού και μορφωτικού επιπέδου, όπου η ανάγκη εργασίας και των δύο γονέων είναι μεγάλη, οι επιπτώσεις από την εξάπλωση του Ολοήμερου Σχολείου θα διευκολύνουν κυρίως τις μητέρες, που παραδοσιακά στην Ελλάδα έχουν την ευθύνη της παρακολούθησης των παιδιών.

Υπολογίζεται ότι θα λειτουργήσουν 4.500 ολοήμερα δημοτικά σχολεία και 2.000 νηπιαγωγεία. Επισημαίνεται ότι η επέκταση του προγράμματος σε τόσο μεγάλο αριθμό σχολικών μονάδων συνεπάγεται κλιμακούμενη αύξηση της εθνικής συμμετοχής.

©2003, Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΠΕΑΕΚ. Ως προς τις πληροφορίες που περιέχονται στην παρούσα ιστοθέση ισχύει παραίτηση από κάθε ευθύνη και επισυνάπτεται ανακοίνωση ως προς την πνευματική ιδιοκτησία.( Τελευταία Ανανέωση: 1/6/2005 )

Ανάπτυξη Eworx Α.Ε.
Εργαλείο Διαχείρισης ReXPEn