Eπικοινωνία | Αναζήτηση | FAQs | Ενημέρωση | Για Τελικούς Δικαιούχους | Περιεχόμενα

Κεντρική Σελίδα > Κείμενα-Πλαίσιο > Συμπλήρωμα Προγραμματισμού > Δομή Συμπληρώματος Προγραμματισμού > Άξονας 2 > Μέτρο 2.4 > Ενέργεια 2.4.3 > Κατηγορία Πράξεων α

Κατηγορία Πράξεων α : Πιλοτικά προγράμματα σχολείων (Δημοτικά, Γυμνάσια, Ενιαία Λύκεια, ΤΕΕ)

Κατηγορία Πράξεων α | Κατηγορία Πράξεων β | Κατηγορία Πράξεων γ | Κατηγορία Πράξεων δ | Κατηγορία Πράξεων ε |

Τα πιλοτικά προγράμματα των σχολείων στοχεύουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και διαμόρφωση ατόμων με κριτική στάση, στη συνεργατική ομαδική μάθηση, στην ψυχολογική στήριξη μαθητών που παρουσιάζουν υψηλή πιθανότητα εγκατάλειψης του σχολείου, εξαιτίας ψυχο-κοινωνικών και μαθησιακών προβλημάτων:

α) σε ατομικό επίπεδο (ψυχολογική παρακολούθηση) και

β) σε οικογενειακό επίπεδο (παροχή συμβουλών στην οικογένεια) και στη δημιουργία μιας υποστηρικτικής υπηρεσίας προς το σχολικό πλαίσιο για ελάττωση των φαινομένων της σχολικής εγκατάλειψης και της σχολικής αποτυχίας.

Οι Πράξεις που θα αναπτυχθούν θα αποτελούν τους κατάλληλους και ενδεδειγμένους τρόπους παρέμβασης στην οικογένεια για τη δημιουργία υποστηρικτικού οικογενειακού πλαισίου για το μαθητή, στην ενίσχυση και στήριξή του μαθητή σε ατομικό επίπεδο (επικοινωνία, αποδοχή, επιβράβευση, ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως αυτοεκτίμηση, αυτοπεποίθηση, υπευθυνότητα) και στο σχολείο προκειμένου να λειτουργήσει ενισχυτικά και υποστηρικτικά κυρίως σε μαθητές με μεγάλο αριθμό απουσιών με χαμηλή βαθμολογία και με προβλήματα συμπεριφοράς.

Οι δεξιότητες των μαθητών, των οποίων θα επιδιωχθεί η ανάπτυξη, χωρίζονται στις ακόλουθες κατηγορίες:

  • Διερευνητικές δεξιότητες (π.χ. ικανότητα οργάνωσης στοιχειώδους μελέτης ή εξέτασης)
  • Αναλυτικές δεξιότητες (π.χ. ικανότητα συγκέντρωσης στοιχείων)
  • Ερμηνευτικές δεξιότητες (π.χ. ικανότητα επισήμανσης ισχυρής πληροφόρησης)
  • Επικοινωνιακές και συναισθηματικές δεξιότητες (π.χ. ικανότητα σύνθεσης λόγου ή κειμένου, διαχείρισης μιας σύγκρουσης)
  • Εκπαιδευτική δεξιότητα (π.χ. ικανότητα επιρροής σε άλλους)
  • Οργανωτική δεξιότητα (π.χ. ικανότητα να χειρίζεται κάποιος χρόνο ή οικονομικούς πόρους)

Προβλέπεται η ανάπτυξη επιχειρησιακού σχεδίου εκπαιδευτικού υλικού για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

©2003, Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΠΕΑΕΚ. Ως προς τις πληροφορίες που περιέχονται στην παρούσα ιστοθέση ισχύει παραίτηση από κάθε ευθύνη και επισυνάπτεται ανακοίνωση ως προς την πνευματική ιδιοκτησία.( Τελευταία Ανανέωση: 25/5/2005 )

Ανάπτυξη Eworx Α.Ε.
Εργαλείο Διαχείρισης ReXPEn