Eπικοινωνία | Αναζήτηση | FAQs | Ενημέρωση | Για Τελικούς Δικαιούχους | Περιεχόμενα

Κεντρική Σελίδα > Κείμενα-Πλαίσιο > Συμπλήρωμα Προγραμματισμού > Δομή Συμπληρώματος Προγραμματισμού > Άξονας 4 > Μέτρο 4.1 > Ενέργεια 4.1.1 > Κατηγορία Πράξεων γ

Κατηγορία Πράξεων γ : Μελέτη διδακτικού υλικού / διδακτικών βιβλίων

Κατηγορία Πράξεων α | Κατηγορία Πράξεων β | Κατηγορία Πράξεων γ | Κατηγορία Πράξεων δ | Κατηγορία Πράξεων ε | Κατηγορία Πράξεων στ | Κατηγορία Πράξεων ζ | Κατηγορία Πράξεων η |

Τα διδακτικά βιβλία και γενικά το διδακτικό υλικό αποτελούν ένα σημαντικό στοιχείο στην εκπαιδευτική πολιτική για την ισότητα, καθώς, με την πληροφόρηση που παρέχουν μεταβιβάζουν πρότυπα, διαμορφώνουν τις συνειδήσεις των νέων ως προς το τι είναι σημαντικό και τι όχι, δίνουν εικόνα για τη θέση των φύλων στην κοινωνία, διαμορφώνουν στάσεις και αντιλήψεις για τις σχέσεις των φύλων.

Ως σήμερα ελάχιστες αναλύσεις-μελέτες των διδακτικών βιβλίων όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης σε σχέση με τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζουν τα δύο φύλα ή χειρίζονται τον παράγοντα φύλο, έχουν πραγματοποιηθεί, και από αυτές οι περισσότερες αφορούν τα αναγνωστικά βιβλία του Δημοτικού Σχολείου. Λείπουν παντελώς μελέτες και προτάσεις για το διδακτικό υλικό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και της αρχικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Στόχος της παρούσας κατηγορίας Πράξεων είναι να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις μελέτης ολόκληρου του υπάρχοντος διδακτικού υλικού που χρησιμοποιείται σήμερα στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στις σχολές αρχικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και η διατύπωση προτάσεων για αλλαγές και προσθήκες όπου κρίνεται απαραίτητο.

Ενδεικτικά, θα υλοποιηθούν Πράξεις που θα αφορούν την εκπόνηση μελετών-αναλύσεων των διδακτικών βιβλίων. Οι μελέτες αυτές θα πρέπει :

  • να στοχεύουν σε μια κριτική του τρόπου με τον οποίο η παρεχόμενη γνώση χειρίζεται το θέμα των σχέσεων των φύλων
  • να επικεντρώνονται στα πιθανά αποτελέσματα που έχουν τα υπάρχοντα διδακτικά βιβλία στη διαμόρφωση προτύπων, αξιών, αντιλήψεων για την κοινωνική θέση των φύλων.
  • να ανιχνεύουν τις επιπτώσεις των βιβλίων αυτών στον τρόπο με τον οποίο αγόρια και κορίτσια αποκτούν άποψη για τον κόσμο, διαμορφώνουν τις σχολικές τους επιδόσεις και τις επιλογές τους.
  • να προτείνουν αλλαγές, καλά παραδείγματα προς εφαρμογή, νέες διδακτικές μεθόδους κλπ. .

©2003, Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΠΕΑΕΚ. Ως προς τις πληροφορίες που περιέχονται στην παρούσα ιστοθέση ισχύει παραίτηση από κάθε ευθύνη και επισυνάπτεται ανακοίνωση ως προς την πνευματική ιδιοκτησία.( Τελευταία Ανανέωση: 25/5/2005 )

Ανάπτυξη Eworx Α.Ε.
Εργαλείο Διαχείρισης ReXPEn